Результати моніторингу дотримання прав мешканців черкаського приватного хоспісу для людей похилого віку «Вілла Добра»

18/08/2020 16:25

Регіональний представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Черкаській області Валерій Єфіменко та регіональний координатор взаємодії з громадськістю Уповноваженого ВРУ з прав людини в Черкаській області Людмила Проценко здійснили цільовий моніторинговий візит до черкаського хоспісу для людей похилого віку — однієї з установ приватної мережі «Вілла Добра», що розташований у селі Геронимівка поблизу Черкас з метою моніторингу дотримання прав мешканців закладу, а також дотримання прав людини в умовах карантинних заходів.

На час моніторингового візиту у закладі, розрахованому на 44 особи, перебувало 42 отримувача соціальних послуг, догляд за якими в період карантину цілодобово здійснюють 9 осіб персоналу, а у разі необхідності залучаються інші спеціалісти. Випадків захворювання на коронавірусну хворобу COVID-19 у закладі не виявлено.

Моніторингова група перевірила умови проживання та харчування мешканців пансіонату, поспілкувалась з ними та ознайомилася з відповідною службовою документацією. Клієнти комунікабельні та позитивні, про персонал відгукуються з вдячністю та повагою.

У житлових кімнатах мешкає від двох до п’яти осіб. Кімнати облаштовані зручними ліжками, за необхідності – функціональними, а також телевізорами.

Під час моніторингового візиту виявлено ряд порушень. Зокрема, сходи у двоповерховому будинку не пристосовані для самостійного користування маломобільними підопічними.

Жодним із підопічних не укладено декларації про надання первинної медичної допомоги з лікарем сімейної практики Черкаського районного центру первинної медико-санітарної допомоги. У хоспісі відсутня ліцензія на господарську діяльність з медичної практики. Відсутній ізолятор для підопічних з підозрою на гостру респіраторну коронавірусну хворобу COVID-19. Не розроблено алгоритм дій у разі виникнення підозри на випадок коронавірусної інфекції COVID-19 серед клієнтів та працівників.

Відсутнє дієтичне харчування клієнтів. Будівля хоспісу не обладнана пожежною сигналізацією.

На інформаційних стендах відсутні телефони державних органів та посадових осіб, куди можуть звернутися клієнти у разі порушення їхніх прав. Зокрема, відсутність такої інформації перешкоджає реалізації права підопічних на професійну правничу допомогу, якщо така потреба виникає.

Після візиту, моніторингова група провела робочу зустріч з керівником закладу та обговорила проблемні питання дотримання прав громадян, що перебувають в хоспісі, і, зокрема в умовах карантинних заходів.

За результатами моніторингового візиту готується звіт та акти реагування.