Відбувся моніторинг стаціонарного відділення територіального центру соціального обслуговування у м. Свалява

09/06/2017 16:19

В рамках реалізації національного превентивного механізму відбувся моніторинговий візит без попередження до стаціонарного відділення Свалявського територіального центру соціального обслуговування. До складу моніторингової групи увійшли представник Департаменту з питань реалізації національного превентивного механізму Секретаріату Уповноваженого, співробітники регіонального представництва у Закарпатській області та громадський монітор НПМ.

Моніторингова група ознайомилась із умовами проживання підопічних, вивчила стан надання їм реабілітаційних і медичних послуг, організацію отримання пенсійних коштів, харчування, дозвілля тощо.

У стаціонарному відділенні обслуговують людей похилого віку, які потребують постійного або тимчасового житла і соціальної підтримки. Насамперед, монітори зазначили, що для мешканців створені хороші побутові умови. Вони забезпечені санітарно-гігієнічними засобами, належним харчуванням і доглядом. У кімнатах є телевізори та радіоприймачі. Підопічні виглядають доглянутими, охайними. Умови перебування в установі забезпечені належним чином.

У ході моніторингового візиту було встановлено, що в закладі не проводиться щорічний медичний огляд вузькопрофільними спеціалістами, медична документація ведеться неналежним чином, зокрема в медичних картках відсутні призначення лікаря. Зміна чергової медичної сестри розпочинається о 18 годині та закінчується о 8 ранку, а вдень мешканці залишаються без нагляду медичного персоналу. У мешканців, яким встановлена інвалідність, відсутні індивідуальні програми реабілітації.

«У стацвідділенні створені хороші умови для проживання літніх людей, проте не забезпечений належний рівень медичної допомоги. Адже літні люди, як ніхто, потребують якісної медичної допомоги», – зазначив регіональний координатор взаємодії з громадськістю Уповноваженого у Закарпатській області Олег Григор’єв.

Крім того, не забезпечено доступ до інформації про права людини, відсутні адреси та номери телефонів органів влади для звернень підопічних, книги та скриньки скарг і пропозицій.

За результатами візиту будуть направлені акти реагування Уповноваженого до Міністерства соціальної політики і Закарпатської обласної державної адміністрації.