08/03/2023 09:42

За сприяння Уповноваженого поновлено право заявника як споживача послуг міжнародного поштового зв’язку

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернувся киянин зі скаргою на бездіяльність приватного оператора поштового зв’язку (далі – Оператор), який відмовляється виконувати взятті на себе зобов’язання щодо пересилання поштового відправлення з України до Німеччини.

Заявник поінформував, що його родина, у тому числі діти та онуки евакуювалась до Німеччини. Один із онуків має статус дитини з інвалідністю (діагноз аутизм).

З метою забезпечення продовження дистанційного навчання онуків, заявник надіслав поштовим відправленням відповідні підручники, оплатив повну вартість їх доставки (3 тис. грн). Однак, понад два місяці Оператор не виконує взяті на себе зобов’язання, натомість вимагає сплатити додаткові кошти у сумі 3 тис. грн за доставку підручників або ж 5 тис. грн за їх повернення назад до України.

Відповідно до положень Закону України «Про поштовий зв’язок», Правил надання послуг поштового зв’язку, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 05 березня 2009 р. № 270 та Актів Всесвітнього поштового союзу, поштові відправлення, поштові перекази до моменту вручення їх одержувачам є власністю відправників.

Уповноваженим надано рекомендації Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку провести перевірку та сприяти у доставленні вантажу адресату або ж забезпечити його повернення заявнику до України.

За результатами вжитих Уповноваженим заходів реагування право заявника поновлено, зокрема Оператор забезпечив доставку підручників, які було отримано одержувачем в Німеччині.

Нагадуємо, що у разі порушення прав, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

на гарячу лінію: 0800501720;

за тел. 044-299-74-08