11/07/2023 15:19

За сприяння Уповноваженого поновили право жительки Чернігова як споживача послуги з теплопостачання: провели перерахунок плати за послугу

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернулася жителька м. Чернігова та повідомила, що на початку повномасштабного вторгнення військ Російської Федерації на територію України виконавець послуги з постачання теплової енергії припинив централізоване теплопостачання до будинку та не забезпечив злиття води з системи. Внаслідок цього в її та сусідніх квартирах, радіатори опалення були пошкоджені, їхня подальша експлуатація неможлива.

З березня 2022 року послуга з постачання теплової енергії не надавалася, однак виконавець послуги продовжував нараховувати споживачам платежі за споживання теплової енергії.

Інформуємо!!!! При здійсненні нарахувань обсягів та вартості наданих послуг споживачам виконавець керується Методикою розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженою Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2018 р. № 315. Згідно з Методикою, встановлення вузла комерційного обліку споживання послуги передбачає сплату споживачами фактично спожитих об’ємів послуги, які обраховані вузлом комерційного обліку.

Уповноваженим було відкрито провадження в справі про порушення прав і свобод людини і громадянина, в рамках якого, з метою  поновлення права заявниці як споживача послуги з постачання теплової енергії надано рекомендації Чернігівській міській раді провести перевірку та вжити відповідних заходів реагування.

Рекомендації Уповноваженого враховано, в рамках реалізації Програми компенсації комунальних послуг, наданих мешканцям багатоповерхової забудови Чернігова, житло яких було пошкоджене внаслідок російської військової агресії та в якому були проведені аварійно-відновлювальні роботи, ухвалено рішення про виділення заявниці компенсації на оплату послуги з постачання теплової енергії. Кошти вже перераховано на рахунок виконавця послуги, який здійснить перерахунок плати за надані заявниці у 2022 році послуги.

Також за рахунок коштів міського бюджету заявниці буде виділено допомогу на придбання нових радіаторів опалення для квартири.

Таким чином, за результатами вжитих Уповноваженим заходів реагування право заявниці як споживача послуги з постачання теплової енергії поновлено.

Нагадуємо, що у разі порушення прав, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

- за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

- на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

- на гарячу лінію: 0800501720;

 - за тел. 044-299-74-08.