14/07/2023 16:42

За реагування Уповноваженого вжито заходів з моніторингу дотримання законодавства про державну мову

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернулася громадянка Ш. щодо дискримінації за мовною ознакою, порушення законодавства України про забезпечення функціонування української мови як державної через обслуговування недержавною мовою на одному з онлайн-сервісів розміщення оголошень про купівлю-продаж товарів.

З метою забезпечення належного реагування Секретаріат Уповноваженого звернувся до Уповноваженого із захисту державної мови.

За результатами перевірки в межах компетенції Уповноваженого із захисту державної мови не було встановлено, що зазначений у зверненні громадянки Ш. надавач послуг є інтернет-представництвом суб’єкта господарювання, зареєстрованого в Україні.

Водночас інформація, зазначена у зверненні, була використана для проведення заходів з моніторингу дотримання законодавства про державну мову.

З метою запобігання порушенню прав громадян на отримання інформації та послуг державною мовою Уповноважений із захисту державної мови звернувся до ТОВ, що здійснює адміністрування онлайн-сервісу з вимогою вжити всіх можливих в існуючій ситуації заходів для забезпечення виконання законодавства про державну мову, а також із попередженням про передбачені законодавством санкції за його порушення.

Нагадуємо, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова.

Підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи-підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів (крім випадків, передбачених законодавством), зобов’язані здійснювати обслуговування та надавати інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою.