28/07/2022 09:32

Просвітницький захід щодо додержання прав громадян для Миколаївського волонтерського штабу та громадських організацій

Регіональний представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Миколаївській області Юлія Хмельницька та регіональний координатор взаємодії з громадськістю Вадим Жепало взяли участь у мережевому заході для учасниць та учасників Миколаївського волонтерського штабу, організованому громадською організацією «Ресурсний центр громадських ініціатив». До нього долучилися 62 представники Миколаївської міської ради, громадських організацій та благодійних фондів і волонтерів.

Метою зустрічі було надання можливостей для неформального спілкування, обміну досвідом між волонтерками та волонтерів Миколаєва та навчання використанню новоствореної бази даних (CRM-системи). Ініціативу реалізував Ресурсний центр громадських ініціатив у партнерстві з Агенцією розвитку Миколаєва.

На сьогодні в Миколаєві існує 21 волонтерський центр, більша частина з яких створені незалежними волонтерами. Наразі існує кілька проблем. Це відсутність якісного обліку, інвентаризації гуманітарної допомоги, яка надходить до Миколаєва, та належної взаємодії з усіма пунктами видачі. Не здійснюється аналіз потреб жителів міста у тій чи іншій допомозі, а також фіксація і прозорість надання такої підтримки мешканцям. Так, є проблема щодо отримання допомоги одними і тими ж особами кілька разів в різних волонтерських пунктах. Це створює соціальну напруженість та непорозуміння між жителями міста.

З цією метою різні волонтерські організації домовились про створення CRM-системи (система управління взаємовідносинами з клієнтами, скорочення від англ. CustomerRelationshipManagement) для єдиної реєстрації отримувачів пакунків, щоб мінімізувати ризик «гуманітарного туризму» та допомагати миколаївцям і ВПО, які залишаються в Миколаєві. Після перевірки даних у єдиній CRM-системі, людина кожного разу зможе отримувати пакунок на себе або на сім’ю.

На думку учасників заходу, запропоновані рішення сприятимуть підвищенню прозорості та обліку наявної гуманітарної допомоги, а також допоможуть посилити координацію та ефективність роботи всіх волонтерських центрів міста. До кінця жовтня в Миколаєві запланований запуск чат-боту та технічне оновлення кол-центру для прийняття заявок від населення про допомогу.

Працівники регіонального представництва Уповноваженого в Миколаївській області звернули увагу представників влади та громадськості на необхідність додержання права громадян на невтручання в особисте життя у зв’язку з обробкою персональних даних, надали контактну інформацію для звернень громадян.