02/02/2023 15:22

Поновлено право внутрішньо переміщеної особи у сфері банківських послуг

У грудні 2022 року на гарячу лінію Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернувся мешканець Кіровоградської області, який має статус внутрішньо переміщеної особи щодо порушення його прав як споживача банківських послуг.

Заявник поінформував, що відділення банку до якого він звернувся безпідставно йому відмовило у відкритті банківського рахунку та видачі банківської картки.

Уповноваженим встановлено, що банк відмовив заявнику у відкритті банківського рахунку та видачі банківської картки з тих підстав, що він не пройшов ідентифікацію, верифікацію клієнта, зокрема не надав банку документ, який підтверджує його фактичну адресу проживання.

У випадку заявника таким документом може бути довідка про взяття його на облік як внутрішньо переміщеної особи.

З метою сприяння вирішенню порушеного заявником питання, Уповноваженим надано рекомендації дирекції банку повторно провести ідентифікацію, верифікацію заявника з урахуванням документів, які підтверджують його статус внутрішньо переміщеної особи.

В результаті вжитих Уповноважених заходів реагування право заявника як споживача банківських послуг поновлено, зокрема на його ім’я відкрито банківський рахунок та видано банківську картку.

Нагадуємо, що у разі порушення прав, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

на гарячу лінію: 0800501720;

за тел. 044-299-74-08