19/01/2024 11:45

Перешкоджання діяльності Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та його Представників є неприпустимим: моніторинговий візит на Полтавщині

Представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Полтавській області Владислав Носенко разом із працівниками Відділу сприяння роботі регіональних представництв Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Ларисою Кармазін-Денисенко та Владиславом Жилою, а також з регіональним координатором взаємодії з громадськістю у Полтавській області Вірою Яковенко здійснили моніторинговий візит до Комунального підприємства «2-А міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» (далі – медичний заклад, КП), з метою перевірки стану забезпечення архітектурної доступності будівлі та приміщень медичного закладу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення

Медичний заклад розташований за адресою: м. Полтава, вул. Монастирська 7А.

Моніторинговий візит було розпочато зі спілкування з в.о. директора об’єкта моніторингу Микитченком В.В., оскільки директор медичного закладу Дудченко М.О. перебував у відпустці. До розмови доєдналася заступник директора КП з правових питань.

Члени моніторингової групи роз’яснили мандат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, мету, правові підстави та порядок проведення моніторингового візиту, а також надали службові посвідчення.

Після цього в супроводі працівника КП оглянули корпус №1 медичного закладу, в якому розташоване хірургічне та ЛОР-відділення, та виявили невідповідності вимогам Державних будівельних норм України щодо архітектурної доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Незадовго після цього прибув директор медичного закладу та запросив членів моніторингової групи до свого кабінету для з’ясування підстав здійснення моніторингового візиту. Під час розмови були присутні депутат міської ради Влада Співак, в.о. Директора та заступник директора з правових питань.

Моніторингова група відповідно до своїх повноважень, керуючись Законом України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини», повторно роз’яснила повноваження Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та його Представників, мету, підстави проведення моніторингу та надала всі необхідні документи. Натомість директор КП почав поводитися зухвало та насмішкувато, демонструвати зневагу до  моніторингової групи.

На прохання моніторингової групи надати для ознайомлення документи, необхідні для проведення моніторингу, директор відмовив, вважаючи дії працівників Секретаріату незаконними, та повідомив, що надасть дозвіл на ознайомлення з документами тільки за рішенням суду або з дозволу Міністерства охорони здоров’я України.

Крім того, він наполягав на необхідності отримання дозволу на проведення моніторингового візиту від директора Департаменту охорони здоров’я Полтавської міської ради і першого заступника Полтавського міського голови, адже, за його словами, вони в телефонному режимі заборонили надавати моніторинговій групі будь-які документи.

Після години безрезультатної розмови Представник Уповноваженого Владислав Носенко вирішив звернутися до правоохоронних органів, оскільки дії директора КП містили ознаки складу злочину, передбаченого статтею 344 Кримінального кодексу України, а саме: незаконного впливу на Представника Уповноваженого, з метою перешкодити виконанню ним службових обов’язків.

Полтавське районне управління поліції ГУНП у Полтавській області невідкладно внесло відомості до ЄРДР за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого частиною першої статті 344 Кримінального кодексу України.

Наголошуємо, що перешкоджання діяльності Уповноваженого та його Представників є неприпустимим!

На Представників Уповноваженого розповсюджуються гарантії забезпечення діяльності Уповноваженого, передбачені чинним законодавством України, зокрема гарантії незалежності від інших державних органів та посадових осіб.

За порушення законодавства щодо гарантій діяльності Представників Уповноваженого, в тому числі відмову від співробітництва з ними, умисне приховування або надання неправдивих даних, а також будь-яке незаконне втручання в діяльність Представників Уповноваженого, винні особи притягаються до відповідальності, згідно з чинним законодавством України.