29/12/2022 16:59

Моніторинг додержання права на звернення громадян в умовах воєнного стану Міністерством цифрової трансформації України

Департаментом моніторингу додержання інформаційних прав Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини здійснено безвиїзний моніторинг додержання Міністерством цифрової трансформації України конституційного права людини та громадянина на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану.

Під час перевірки встановлено, що на офіційному веб-сайті Міністерства цифрової трансформації України (далі – Мінцифра) у  рубриці «Звернення» міститься інформація для направлення письмових звернень
з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронних звернень) та визначено електронну пошту: hello@thedigital.gov.ua. Вказана рубрика містить online форму для подачі громадянами електронних звернень.

Особистий прийом громадян з питань, що не можуть бути вирішені посадовими особами структурних підрозділів Мінцифри здійснюється Міністром та його заступниками за попереднім записом. Записатись на прийом можна через офіційний чат-бот Мінцифри за посиланням: https://t.me/mincifra_bot?start=X3VybD0lMkZsaW5rJm1lZXRpbmc9MQ.

З метою належної організації та проведення особистого прийому громадян наказами Мінцифри № 11 від 22.01.2020, № 180 від 20.12.2021 затверджено Порядок організації та проведення особистого прийому громадян та Графік особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Мінцифри.

Разом з тим, за результатами моніторингу встановлено відсутність відповідного наказу про затвердження Порядку, яким би визначалась процедура розгляду усних та письмових звернень громадян. Також відсутній визначений номер телефону, за яким громадяни можуть звернутись з усним зверненням, що є порушенням статті 5 Закону України «Про звернення громадян», відповідно до якої усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії» та записується (реєструється) посадовою особою.

При цьому, у рубриці «Контакти» наявний телефон: (044) 207-17-48, за якими передбачено можливість отримати довідкову інформацію.

У межах парламентського контролю та відповідно до статті 28 Закону України «Про звернення громадян», з метою забезпечення додержання Мінцифрою конституційного права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану до вказаного суб’єкта владних повноважень направлятиметься звіт про результати безвиїзної перевірки. У цьому звіті буде акцентовано увагу на усуненні виявлених порушень у сфері забезпечення права на подачу усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефони гарячі лінії.