21/07/2022 12:04

Моніторинг додержання прав дітей з особливими освітніми потребами на інклюзивне освітнє середовище та навчання у КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 1» Чернігівської міської ради

Регіональним представником Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Чернігівській області Іриною Жмакою здійснено моніторинг додержання прав дітей з особливими освітніми потребами на інклюзивне освітнє середовище та інклюзивне навчання у закладах освіти та інклюзивно-ресурсних центрах. В рамках візиту відвідано КУ «Чернігівський Інклюзивно-ресурсний центр № 1» Чернігівської міської ради.

Чернігівський Інклюзивно-ресурсний центр № 1 розпочав свою діяльність у грудні 2018 року. Це установа, яка створена з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, зокрема, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти.

Центр проводить комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини; надає психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги; забезпечує системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.

З цією метою створено відповідну матеріально-технічну та навчально-методичну бази, у тому числі необхідні навчально-методичні і навчально-наочні посібники, навчально-дидактичне та ігрове обладнання. Центр розміщений у пристосованому приміщенні, де облаштовані сучасні логопедичні кабінети та кабінети дефектолога, практичного психолога, зал ЛФК, ресурсна кімната та сенсорна кімната для дітей з порушеннями зору. Наявна сучасна мультимедійна техніка, сенсорні тренажери, нові зручні меблі, інтерактивне приладдя та комп’ютерний корекційний комплекс.

Фахівці ІРЦ надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку, а також беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку.

Загальна кількість дітей на території обслуговування ІРЦ становить 42 880. Протягом 2021 року в ІРЦ пройшло комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку 636 дітей, 625 дітей перебувають на обліку в ІРЦ, з них 367 – віком від 2 до 5 років, 258 – від 6 до 18 років.

Загалом здобувають освіту в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти 57 дітей, в спеціальних - 277, в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти - 140, в спеціальних - 11, 1 дитина здобуває освіту за індивідуальною формою. 137 дітям корекційно-розвиткові послуги надаються фахівцями ІРЦ.    

За результатами моніторингового візиту буде підготовлений звіт з відповідними рекомендаціями для вжиття заходів реагування.