22/12/2022 11:20

Моніторинг додержання прав громадян на звернення та доступ до публічної інформації Херсонською міською радою та селищними радами області

У межах парламентського контролю за додержанням прав і свобод людини в умовах дії воєнного стану, працівник Офісу Омбудсмана Тарас Кошевий здійснив дистанційний моніторинг стану дотримання прав громадян на звернення та доступ до публічної інформації та звернення громадян Херсонської міської ради, Білозерської, Чорнобаївської, Станіславської та Дар’ївської селищних рад Херсонської області.

Відповідно до статті 64 Конституції України, в умовах воєнного стану не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтею 40 Конституції, а саме право особи направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Херсонською міською радою в цілому забезпечено право громадян на подання звернення, відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Звернення та запити на інформацію розглядаються у терміни, передбачені законодавством.

На вебсайті Херсонської міської ради є розділ «надіслати електронне звернення» https://miskrada.kherson.ua/kontakti/ зазначено поштову адресу для письмових звернень, засобів електронного зв’язку (електронних звернень) - електронну пошту: city.kherson.ua@ukr.net, city.kherson.ua@gmail.com.

Щодо моніторингу сайтів Білозерської та Чорнобаївської селищних рад, то доступ до сайтів був відсутній, що може свідчити про порушення права на звернення та інформацію. Доступ до сайтів Станіславської та Дар’ївської селищних рад доступний, але інформації щодо евакуації населення, надання гуманітарної допомоги, отримання соціальної допомоги, отримання довідки ВПО, телефонні гарячі лінії на сайті не зазначені.

Варто наголосити, що в умовах воєнного стану важливим є виконання органами місцевого самоврядування обов’язку щодо своєчасного оприлюднення на офіційних вебсайтах суспільно-важливої інформації, наприклад, щодо забезпечення гуманітарною допомогою і житлом внутрішньо переміщених осіб, оформлення їм соціальних виплат, надання медичної допомоги.

За результатами моніторингу підготовлено будуть направлені листи реагування з відповідними рекомендаціями щодо усунення виявлених порушень.