01/04/2024 09:43

Круглий стіл «Захист прав споживачів житлово-комунальних послуг в умовах воєнного стану»

Директор Департаменту моніторингу додержання соціальних та економічних прав Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Світлана Глущенко взяла участь у засіданні круглого столу «Захист прав споживачів житлово-комунальних послуг в умовах воєнного стану». Засідання проводив Комітет Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг.

На заході  були присутні народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг, представники Міністерства економіки України, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, інститутів громадського суспільства.

Обговорювалися проблемні питання стосовно: захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг в умовах воєнного стану; шляхи забезпечення громадян якісними житлово-комунальними послугами за економічно обґрунтованими тарифами; негативного впливу на права та законні інтереси громадян з боку недобросовісних надавачів житлово-комунальних послуг; законодавчих змін щодо здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері надання житлово-комунальних послуг.

Світлана Глущенко поінформувала учасників заходу: про важливість та актуальність питання захисту прав споживачів, оскільки вже протягом двох років, від початку запровадження на території України воєнного стану та мораторію на здійснення заходів державного нагляду (контролю), держава фактично не забезпечує додержання конституційних прав громадян як споживачів; про кількість звернень та скарг, які надходять від громадян Уповноваженому верховної Ради України з прав людини, зокрема, впродовж 2023 року надійшло 114 524 повідомлення про порушення прав громадян, з яких 2354 — з питань додержання прав громадян як споживачів, які здебільшого стосувались надання житлово-комунальних послуг.

Крім того, Світлана Глущенко поінформувала про: заходи, які вживаються з 2022 року Уповноваженим з метою забезпечення додержання прав громадян як споживачів; ініціативи Уповноваженого щодо відновлення проведення заходів державного нагляду (контролю) на територіях де не ведуться бойові дії. Також Світлана Глущенко подякувала НКРЕКП за співпрацю з Офісом Омбудсмана щодо забезпечення поновлення прав громадян у сфері житлово-комунальних послуг.