06/11/2023 09:27

Офіс Омбудсмана долучився до круглого столу «Вдосконалення законодавства щодо електронних звернень громадян»

В Комітеті з питань цифрової трансформації відбувся круглий стіл на тему: «Вдосконалення законодавства щодо електронних звернень громадян» під головуванням Заступника голови Комітету Сергія Штепи.

У заході взяли участь народні депутати України, представник Уповноваженого з інформаційних прав Юлія Деркаченко, депутати Київської міської та Запорізької обласної ради, заступник Міністра Міністерства соціальної політики громадськості, експерти.

Захід був присвячений обговоренню проблемних питань, пов'язаних з вдосконаленням законодавства України в сфері електронних звернень громадян.
«Стрімке зростання рівня доступу населення до мережі Інтернет та електронних засобів зв’язку створює сприятливі умови для використання сучасних технологій з метою комунікації громадян та держави. Водночас Закон України «Про звернення громадян» не враховує повною мірою сучасний рівень розвитку інформаційних технологій. Він не містить положень, які б чітко та однозначно регламентували порядок розгляду пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг, які подаються в електронній формі», – зазначив Сергій Штепа.

«З початку повномасштабного вторгнення Уповноважений Верховної ради України з прав людини та його Секретаріат системно здійснюють нагляд за дотриманням права на звернення в рамках парламентського контролю та вживає усіх необхідних заходів щодо поновлення порушених прав.
До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини надходить численна кількість звернень від фізичних та юридичних осіб, у тому числі й електронні звернення (є різновидом письмового звернення). За період з 01.01.2023 до Секретаріату Уповноваженого надійшло більше 29000 звернень.
Це дає підстави стверджувати, що рівень доступу населення до мережі Інтернет та електронних засобів зв’язку стрімко зростає і громадяни при надсиланні звернень до суб’єктів владних повноважень віддають перевагу електронним зверненням», - зазначила Юлія Деркаченко.

На заході відбулось обговорення законопроекту реєстр. № 9607 «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» (щодо умов подання та розгляду звернень, в тому числі в електронній формі), спрямованого на вдосконалення законодавчого регулювання направлення електронних звернень. Проектом закону встановлюється, що електронне звернення повинно надсилатися особою, яка пройшла автентифікацію з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу заявника.

Під час заходу учасники обговорили питання удосконалення  нормативно-правової бази електронної взаємодії громадян, організацій та органів влади. Вони висловили зауваження та надали пропозиції щодо подальшого доопрацювання законопроекту, а також дійшли згоди про продовження конструктивного діалогу задля розвитку законодавства в цьому напрямку.

Цифровізуємо сферу звернень громадян!