13/03/2023 11:36

Алгоритм дій, якщо порушені права на доступ до публічної інформації

Порушення права на доступ до публічної інформації можна оскаржити:

Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини;

керівнику розпорядника або до вищого органа управління;

у суді.

У разі безпідставної відмови у наданні запитуваної інформації чи порушенні строків її надання, вчинення інших правопорушень у сфері доступу до публічної інформації– про це доцільно повідомити Секретаріат Уповноваженого ВРУ з прав людини. 

Звертаючись до Омбудсмана, важливо пам’ятати, що заяви чи скарги повинні відповідати вимогам Закону України «Про звернення громадян». Звернення подаються Уповноваженому в письмовій формі протягом року після виявлення порушення прав і свобод людини і громадянина.

Уповноважений не розглядає тих звернень, які розглядаються судами, зупиняє вже розпочатий розгляд, якщо заінтересована особа подала позов, заяву або скаргу до суду.

Звернення до Уповноваженого з прав людини бажано направляти одразу після виявлення порушення прав запитувача до пред’явлення позову до суду. В таких випадках Омбудсмен може допомогти поновити порушені права без судового розгляду, що значно зекономить час та гроші. 

Іншим дієвим способом захисту права на отримання публічної інформації є подання скарги на неправомірні дії чи бездіяльність посадової особи, що відповідає за доступ до публічної інформації, до її керівника чи навіть до вищого органу управління. 

Якщо ж жоден із наведених способів захисту права на доступ до публічної інформації не дав бажаного результату, і права запитувача поновити не вдалось – доцільно звернутись із позовом до суду.

Якщо Вам відмовили у доступі до публічної інформації або ваші права на звернення та у сфері захисту персональних даних – порушені, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:  

за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;  

на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;  

на гарячу лінію: 0800501720; 

за тел. 044-299-74-08