29/04/2024 14:05

Відвідування пансіонату для людей літнього віку «Життя» у Чернівецькій області

Для виконання функцій національного превентивного механізму представник Уповноваженого у Чернівецькій області Ірина Ісопенко, працівник Секретаріату Уповноваженого Аліна Пітей-Маляр, регіональний координатор зв’язків з громадськістю Олена Решетілова здійснили відвідування пансіонату для людей літнього віку «Життя» (далі – пансіонат) у Чернівецькій області, який здійснює свою діяльність як фізична особа підприємець.

Слід зазначити, що у пансіонаті панує доброзичлива та приємна атмосфера. Усі підопічні мають вільний доступ до свіжого повітря і за бажанням упродовж дня можуть перебувати в облаштованих зонах для відпочинку на вулиці.

Група НПМ ознайомилася з умовами проживання, організацією харчування, рівнем побутового та медичного забезпечення мешканців закладу.

ФОП надає послуги за КВЕД щодо догляду із забезпеченням проживання для осіб літнього віку та осіб з інвалідністю, надання соціальної допомоги без забезпечення проживання для осіб літнього віку та осіб з інвалідністю та надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, н.в.і.у.

Пансіонат здійснює свою діяльність у двоповерховому будинку та має огороджену ділянку із зонами для відпочинку.

На дату відвідування у пансіонаті перебувало 23 клієнти. Клієнти проживають в одно-, дво- та п’ятимісних кімнатах, їм забезпечено п’яти разове харчування, питний режим, чиста постільна та натільна білизна, охайний вигляд, здійснення санітарно-гігієнічних процедур, створено умови безбар’єрності та дотримується належний санітарний стан кімнат.

Під час моніторингу відбулося спілкування з 8 мешканцями закладу. Скарг на застосування до них персоналом насильства та на неналежне поводження, якість догляду та умов проживання не надходило. Мешканці позитивно відгукувалися про перебування у закладі та відношенням колективу до них.

Однак, група НПМ виявила деякі порушення та недоліки, які впливають на додержання прав людини, зокрема:

  • відсутні захисні споруди;
  • не проведено технічне обслуговування вогнегасників;
  • у спальних кімнатах ведеться відеоспостереження;
  • підписання згоди на перебування у пансіонаті родичами, а не дієздатною особою або відсутні підписані згоди дієздатних клієнтів;
  • відсутні добові проби, перспективне меню;
  • у осіб з інвалідністю відсутні індивідуальний план реабілітації;
  • відсутні інформаційні стенди із інформацією про права клієнтів, а також адреси та номери телефонів гарячих ліній організацій і посадових осіб, на які клієнти можуть звертатись у разі порушення їх прав та інтересів;

Суб’єкту господарювання, який здійснює господарську діяльність у закладі приватної форми власності буде скеровано відповідні рекомендації щодо усунення та недопущення в подальшому виявлених порушень.

Нагадуємо, що у разі порушення прав людини і громадянина можна звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

- за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

- на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua; 

- на гарячу лінію: 0800501720;

- за тел. 044-299-74-08.