29/04/2025 09:20

Моніторинговий візит до КЗ «Новопетрівська спеціальна школа» Снігурівського району Миколаївської обласної ради

Моніторингова група у складі працівників регіонального Представництва Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Миколаївській області та залученого представника громадськості відвідала Комунальний заклад «Новопетрівська спеціальна школа» Снігурівського району Миколаївської обласної ради.

Метою візиту було проведення моніторингу умов функціонування спеціальної школи в умовах правового режиму воєнного стану та додержання прав і свобод дітей, зарахованих до Закладу.

З огляду на територіальне розташування Закладу, з метою убезпечення всіх учасників освітнього процесу в умовах правового режиму воєнного стану, надання освітніх послуг здобувачам освіти спеціальної школи переведено в дистанційний режим до часу нормалізації безпекової ситуації в регіоні.

З урахуванням організації освітнього процесу у Закладі, в умовах воєнного стану, за дистанційною формою навчання, адміністрацією Закладу на визначені періоди оголошується простій не з вини працівників для окремих категорій працівників, які не мають можливості виконувати функціональні обов՚язки з не залежних від них причин.

В ході візиту встановили, що метою діяльності Закладу є забезпечення реалізації права дітей на здобуття загальної середньої освіти за спеціальною програмою на двох рівнях освіти:

  • початкова освіта – 1-4 класи;
  • базова середня освіта – 5-9 (10) класи.

Головними завданнями Закладу є:

  • забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими стійкими фізичними, психічними, інтелектуальними або сенсорними порушеннями, на здобуття загальної середньої освіти з урахуванням особливостей їх психофізичного розвитку;
  • забезпечення в освітньому процесі системного психолого-педагогічного супроводження з урахуванням стану здоров’я та особливостей психофізичного розвитку учнів (вихованців);
  • розвиток природних здібностей і обдарувань, творчого та критичного мислення учнів (вихованців), здійснення їх допрофесійної підготовки та соціалізації;
  • сприяння засвоєнню учнями (вихованцями) норм етики та загальнолюдської моралі, міжособистісного спілкування, основ гігієни та здорового способу життя, початкових трудових умінь і навичок;
  • сприяння всебічному розвитку учнів (вихованців);
  • сприяння набуттю ключових компетентностей учнями (вихованцями), запровадження педагогіки партнерства, надання консультацій батькам або іншим законним представникам учня (вихованця) з метою забезпечення їх активної участі в освітньому процесі.

Відповідно до освітньої програми на 2024–2025 навчальний рік, освітня  програма Закладу є наскрізною, охоплює освіту на двох рівнях освіти:

  • початкова освіта;
  • базова середня освіта.

Освітній процес організований за дистанційною формою навчання в синхронному та асинхронному режимі, використовуючи додатки для зворотнього зв'язку, а саме: телефонний режим, додатки Viber, Telegram, відеоконференції за допомогою Google Meet.

Встановили також, що тривалість здобуття початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

Навчання за освітньою програмою базової середньої освіти можуть розпочинати учні, які на момент зарахування (переведення) до закладу загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття відповідного рівня повної загальної середньої освіти, досягли результатів навчання, визначених у Державному стандарті початкової освіти, Типовій освітній програмі початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку, що підтверджено відповідним документом.

Водночас, під час візиту виявили окремі питання, які потребують опрацювання та стосуються питання додержання прав дітей, зокрема:

  • недоліки в індивідуальних планах соціального захисту дитини, яка перебуває в складних життєвих обставинах, дитини, яка залишилася без батьківського піклування, дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування – зазначені плани не містять відміток про виконання, належної інформації про корегування або перегляд, інформації про виконання, результати вжитих заходів чи про неможливість виконання окремих пунктів у відповідних графах;
  • наявне укриття має суттєві зауваження, зокрема відсутній акт встановленого зразка щодо можливості використання приміщення як укриття, має місце загальна невідповідність затвердженому переліку необхідного оснащення та облаштування;
  • зазначені в Статуті місцезнаходження та найменування Закладу не співпадають із фактичною адресою спеціальної школи.

За результатами моніторингового візиту підготували звіт та відповідні листи реагування.

Нагадуємо, що Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у разі порушення Ваших прав чи прав Вашої дитини:

  • за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;
  • на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;
  • за номерами телефонів: 0 800 501 720; 044 299 74 08.