19/03/2024 14:14

Моніторинг освітніх центрів «Крим-Україна» та «Донбас-Україна» у м. Хмельницький

Представник Уповноваженого в Хмельницькій області Оксана Кізаєва та регіональний координатор взаємодії з громадськістю Олег Шаповалов здійснили моніторингові візити до освітніх центрів «Крим-Україна» та «Донбас-Україна», що функціонують на базі:

Хмельницького національного університету;

відокремленого структурного підрозділу Хмельницький політехнічний фаховий коледж Національного університету «Львівська політехніка».

Напередодні вступної кампанії моніторинг освітніх центрів проводиться по всій Україні. Мета моніторингу – покращити умови вступу для абітурієнтів з тимчасово окупованих територій (ТОТ) та створити більш сприятливі умови для їхнього навчання.

Під час попереднього моніторингу вебсайтів освітніх закладів  було виявлено, що на них, зокрема,  відсутнє пояснення, що таке «освітній центр» та відсутній окремий розділ «Для людей з тимчасово окупованих територій». Так, необхідна для абітурієнта з ТОТ інформація може міститися в різних розділах як сайту, так і окремих опублікованих документах.

Загалом це ускладнює доступ до інформації, її пошук та подальше сприйняття, що може негативно впливати на прийняття рішення і можливість молоді з ТОТ здобути вищу, або фахову передвищу освіту, підтверджену дипломом українського зразка.

Також було виявлено, що на сайтах наявна інформація є неповною, або застарілою, не вказана уточнююча інформація щодо порядку проходження співбесіди/профільного іспиту, відсутня інформація щодо можливості складати іспити в онлайн режимі тощо.

Моніторингом було встановлено, що під час вступної кампанії 2023 року не було зараховано жодного вступника з тимчасово окупованих територій до вказаних закладів освіти.

При цьому варто зазначити, що працівники перевірених освітніх центрів готові сприяти абітурієнтам з ТОТ у процесі вступу, зокрема шляхом надання консультації з різних питань у будь-який зручний для них спосіб, розміщенням на період вступу абітурієнтів та їх супроводжуючих у гуртожитку.

Водночас працівники, які є відповідальними за роботу освітніх центрів, повідомили про основні проблеми, які виникають під час роботи. Зокрема, відсутність своєчасно затвердженого порядку вступу, часті зміни у правилах прийому для осіб з ТОТ та інші. Всі, без виключення, представники освітніх центрів вважають за необхідне створення єдиного освітнього центру.

За результатами моніторингового візиту будуть надіслані відповідні рекомендації щодо вирішення проблемних питань.