У Великоберезнянській районній лікарні на Закарпатті порушується право пацієнтів на належну паліативну допомогу

11/10/2019 11:37

Працівником Департаменту реалізації національного превентивного механізму Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини спільно з громадськими моніторами здійснено моніторинговий візит стосовно дотримання прав пацієнтів комунального некомерційного підприємства «Великоберезнянська районна лікарня Великоберезнянської районної ради Закарпатської області» на паліативну допомогу.

Лікарняний заклад розміщений у парковій зоні та має лікувальні, адміністративний та господарчі корпуси. 

У закладі було розгорнуто 2 паліативні ліжка, які наразі функціонують у складі хірургічного відділення, що розташовано на другому поверсі основного трьохповерхового корпусу. Паліативні пацієнти зазвичай розміщуються у палатах «гнійній» хірургії. Після огляду палат «чистої» і «гнійної» хірургії можна констатувати про дискримінаційний підхід у перебуванні паліативних пацієнтів. В палатах, у яких перебували пацієнти, які потребують паліативної допомоги, розміщено по 5-7 ліжок, на вікнах на сонячній стороні немає фіранок. Пацієнти лежать на іржавих старих ліжках з брудними матрацами.

Одна така пацієнта лежала на ліжку і трималася для того, щоб не впасти, оскільки їй було незручно. Під час первинного огляду лікарем-хірургом пацієнтці надана невідкладна допомога, натомість рани, які були на нижніх кінцівках, не оброблено.

Неприпустимою ситуацією є те, що у закладі, крім буфетів, немає взагалі гарячої води. Пацієнти не можуть прийняти водні процедури. Душ на другому поверсі у хірургічному відділенні взагалі відсутній. Для миття маломобільних пацієнтів є тільки іржавий таз.

Через недостатнє фінансове забезпечення на лікарські засоби пацієнти, у тому числі і паліативні, вимушені купувати медикаменти та засоби медичного призначення (підгузки, марлю, бинти тощо) за власні кошти. 

У закладі порушуються права до доступність маломобільних пацієнтів. З моменту побудови цього корпусу, а це кінець ХХ століття, ліфти у цьому корпусі не працювали жодного дня. Тому маломобільні пацієнти та їх родичі вимушені підніматися на другий та третій поверхи по сходах, а паліативних пацієнтів персонал піднімає на руках.

Під час моніторингового візиту були виявлені системні проблеми стосовно надання якісної паліативної допомоги: у медичного персоналу відсутнє розуміння основ паліативної допомоги, брак знань про медичний, психологічний та духовний супровід хворих і членів їх родин.

За результатами проведеного моніторингового візиту акти реагування Уповноваженого з прав людини будуть направлено на обласну та районну державні адміністрації і керівництво закладу.

Звіт за результатами візиту