У Київській спеціальній школі-інтернаті виявлено низку порушень прав дітей

08/05/2018 10:50

В рамках реалізації національного превентивного механізму 7 травня 2018 року працівники Департаменту з питань реалізації національного превентивного механізму разом з представником громадськості здійснили візит без попередження до спеціальної школи-інтернату №15 для дітей з наслідками поліомієліту та церебральними паралічами м. Києва.

У школі-інтернаті навчаються 298 дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. При цьому у навчальному корпусі немає пандусу. Щоб помитися у лазні, дітям потрібно спускатися до підвалу крутими сходами. До того ж, на час візиту у школі-інтернаті не було гарячої води через відключення водопостачання гарячої води у Святошинському районі та відсутність  бойлерів. Увечері  вихователі гріють воду для гігієнічних процедур на плиті. Враховуючи, що ночують тут до 30 дітей, під сумнівом є дотримання санітарно-гігієнічних вимог.

Дітям надають реабілітаційні послуги: психолого-педагогічна корекція, масаж, фізіотерапевтичні процедури, медичне лікування. Утім, ані заклад, ані лікарі не мають ліцензії на надання медичних послуг.

Поглиблені медичні огляди усупереч законодавства проходять не двічі, а один раз на рік. Лікарі вузької спеціалізації більше до інтернатного закладу освіти не приїжджають.

За останні два тижні діти не отримували кисломолочної продукції та твердого сиру через оскарження укладених договорів іншими учасниками торгівельних закупівель за системою "Prozzoro".

У школі-інтернаті немає транспорту. Вихователі змушені возити дітей із важкими порушеннями  стану здоров’я громадським транспортом або взагалі відмовлятись від екскурсій.

Спілкуючись із дітьми, монітори з'ясували, що у спальнях немає питної води. Діти п’ють воду з водогону у туалетній кімнаті або змушені з третього поверху спуститись на перший. До того ж, відсутній посуд для води. Керівник закладу не зміг згадати, коли був капітальний ремонт приміщень. Хоча заклад працює понад 20 років.

У планах педагогічного колективу - реформування спеціальної школи в начально-реабілітаційний центр, що є наразі актуальним.