Уповноважений тримає на контролі питання доступності транспортної інфраструктури для людей з інвалідністю

07/11/2017 14:35

1 та 3 листопада 2017 року працівники Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини провели виїзний моніторинг станцій Київського метрополітену щодо дотриманням прав людей з інвалідністю при перевезенні пасажирів метрополітену ліфтами та підйомниками.

За інформацією офіційного сайту Київського метрополітену, 12 станцій облаштовані 35 ліфтами та 14 спеціальними підйомниками.

Слід зазначити, що під час моніторингу більшість обстежених ліфтів перебувала у робочому стані. Водночас, 4 ліфти на станції «Червоний хутір» не вдалось перевірити у зв’язку із тим, що наразі один з входів до метрополітену закрито через незначний пасажиропотік. В одному з ліфтів на станції «Теремки» проводились ремонтні роботи.

Крім того, за тією ж інформацією офіційного сайту Київського метрополітену, на станції метро «Голосіївська» є 3 ліфти, однак вдалося перевірити роботу лише двох у зв’язку з тим, що працівники цієї станції не могли чітко вказати місце розташування третього ліфту.

Представники Офісу Уповноваженого звернули увагу на те, що пасажири Київського метрополітену, особливо Куренівсько-Червоноармійської лінії, часто користуються ліфтами, що може свідчити про їхню важливість для пасажирів. Однак не всі ліфти оснащені звуковим супроводом їхнього руху.

На станції «Червоний хутір» та «Вирлиця» на виході із вестибюлю станції відсутні вказівники щодо розташування ліфтів.

Що стосується спеціальних підйомників, то всі вони також перебували в робочому стані. Водночас, користування спецпідйомниками є проблематичним у зв’язку із залежністю від персоналу підземки.

Так, на станції «Бориспільська» монітори чекали 9 хвилин на співробітників метрополітену, щоб вони запустили підйомник. На цій станції співробітники не знають, до якого підйомника їх викликають. На станціях «Васильківська» та «Лісова» викликані співробітники не навчені користуватись підйомником. Після невдалої спроби довелось викликати інших працівників. На станції «Дарниця» кнопка виклику персоналу поруч з підйомником розташована на значній висоті, що може стати перешкодою для осіб, які користуються додатковими засобами пересування.

З метою поліпшення ситуації щодо безперешкодного користування особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами метрополітеном, результати моніторингу будуть направлені до керівництва КП «Київський метрополітен».

Уповноважений з прав людини й надалі триматиме на контролі питання доступності транспортної інфраструктури для людей з інвалідністю, зокрема й метрополітен.