«Відкритість і доступність Офісу Уповноваженого для людей – моє головне завдання», - Людмила Денісова

24/04/2018 17:54

Про це Уповноважений Людмила Денісова сказала під час зустрічі з Послом Королівства Нідерландів в Україні Едуардом Хуксом.

Вона наголосила, що головне її завдання на сьогодні – це налагодження зв’язків між Омбудсменом і громадянами. Нещодавня відкрита зустріч з представниками понад 70 громадських організацій в Офісі Уповноваженого стала одним з перших кроків на цьому шляху. Представники громадськості співпрацюватимуть у підготовці законодавчих актів про адвокатуру та пенітенціарну систему, про мирні зібрання та розроблення на захист прав військовослужбовців цивілізованих військових статутів.

На прохання Посла ,  Людмила Денісова окреслила головні проблеми з порушенням прав людини в Україні. Це питання прав громадян, які залишились жити на окупованих територіях Сходу України та Криму, внутрішньо переміщених осіб та людей, які перебувають у місцях несвободи.

Людмила Денісова зазначила, що буде продовжувати налагодження роботи регіональних представництв Уповноваженого.

«Моє перше завдання – спуститися на сходинку нижче і вийти до людей. Організувати роботу 25 офісів в кожній області, щоб люди могли туди звертатися, дізнаватися про свої права», - сказала Уповноважений та наголосила, що планує також відкрити два спецпредставництва – по Донецькій і Луганській областях та по АР «Крим» (з розміщенням офісу у Херсоні).

У цьому зв’язку, Омбудсмен нагадала про призначення регіональним координатором Уповноваженого з прав людини у Донецькій та Луганській областях відомого правозахисника Павла Лисянського. У найзначнішому активі його правозахисної діяльності - особисте звільнення з полону двох громадян, ув’язнених на території так званої ЛНР.

Ще одним важливим пунктом серед завдань Омбудсмена є створення відділу, який буде займатися скаргами, що не стосуються компетенції Уповноваженого.

«Проаналізувавши ті скарги, що надходять до Офісу, ми дійшли висновку, що понад 30 відсотків з них не стосуються наших повноважень. Тому, я буду створювати новий відділ. Він буде займатися скаргами, які не стосуються нашої компетенції. Це важливо, щоб був фільтр, тому що на сьогодні така кількість скарг відбирає увесь час наших спеціалістів», - розповіла Людмила Денісова.

Робота зі зверненнями та скаргами також буде полягати у їх систематизації з метою виявлення загальних тенденцій та масштабних проблем. За словами Омбудсмена, важливо виявляти закономірності, щоб в перспективі вносити зміни до законодавства щодо запобігання  порушенням прав людини.

«Я планую систематизацію перетворити у законодавчий процес. Ми повинні на ранньому етапі підготовки законів не допускати прийняття дискримінаційних норм, які порушують права людини», -  сказала Уповноважений.

На завершення зустрічі Едуард Хукс висловив готовність співпрацювати з Офісом Омбудсмена та побажав продуктивної роботи новому Уповноваженому.