Результати моніторингового візиту до Виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства Херсона

18/04/2019 18:01

З метою здійснення моніторингу дотримання конституційного права людини на безпечне для життя і здоров’я довкілля співробітниками Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини за дорученням Уповноваженого здійснено моніторинговий візит до Міського комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсона».

Члени моніторингової групи дослідили наявність правовстановлюючих та дозвільних документів на здійснення господарської діяльності комунальним підприємством, дотримання правил охорони навколишнього середовища, поводження з водними ресурсами.

За результатами моніторингу дотримання права на безпечне для життя і здоров’я довкілля встановлено, що на балансі підприємства обліковується 141 свердловина, з них: документи, що посвідчують право користування постійного володіння або користування земельною ділянкою під артезіанською свердловиною № 20-313 (Верхньоантонівський водозабір, який входить до Херсонського родовища) не оформлено, що є порушенням статей 125, 126 Земельного Кодексу України.

Згідно з актом відбору проб води Державною екологічною інспекцією у Херсонській області від 13.02.2019 № 12, виявлено перевищення встановлених нормативів гранично допустимого скиду за вмістом нітратів – 60,13 мг/дм3 (ГДС – 55.000 мг/дм3), чим порушено вимоги пункту 3 статті 44 Водного Кодексу України. Наразі, Умова дозволу на спеціальне водокористування щодо ефективності роботи очисних споруд не виконуються, що є порушенням пункту 6 статті 110 Водного Кодексу України.

Відповідно до статті 38 Водного кодексу України нормативи гранично допустимого скидання забруднюючих речовин встановлюються з метою поетапного досягнення екологічного нормативу якості води. Тимчасово погоджений скид речовин у водний об’єкт із зворотними водами підприємства, затверджений Департаментом екології та природних ресурсів Херсонської обласної державної адміністрації на 02.06.2017-01.06.2020 у 1,5-2 рази перевищує фактичний, та не враховує можливість доведення показників до екологічно обґрунтованих. Це є порушенням пунктів 3 та 18 Постанови КМУ від 11 вересня 1996 р. N 1100.

Для оцінки природних вод існують показники, головними серед яких є гранично допустимі концентрації, їх дотримання забезпечує нормальний стан здоров'я населення і сприятливі умови для санітарно-побутового використання. Вони є критеріями ефективності заходів з охорони водойм від забруднення.