Принцип доступу до освіти без дискримінації, задекларований в Законі України «Про освіту», реалізовується вкрай повільно

15/05/2018 14:38

З метою моніторингу дотримання права дітей з інвалідністю на освіту відбувся візит представника Уповноваженого з питань дотримання прав дитини, недискримінації та гендерної рівності до інклюзивного навчального закладу – школи І-ІІІ ступенів № 168 м.Києва.

У цій школі навчається понад 600 дітей, 104 з яких потребують особливих умов: архітектурної доступності, спеціальних дидактичних матеріалів, тренажерів, помічників тощо.

Слід зазначити, що навчальний заклад дбає про таких дітей. Так, в школі є два спеціально пристосовані автобуси для перевезення дітей з Оболонського району. Окрім того, школа архітектурно доступна для дітей, які не можуть самостійно пересуватися: обладнана пандусами, відсутні пороги в приміщеннях, є поручні вздовж стін, завдяки яким діти можуть пересуватися самостійно по школі, функціонує ліфт, який у свою чергу має звукові сигнали, туалетні кімнати також спеціально обладнані для дітей, які пересуваються на візках. Окрім того, передбачені невеличкі спальні кімнати для дітей, яким потрібен відпочинок.

У школі з дітьми організовано проведення логопедичних занять, працюють шкільні психологи, є сенсорні кабінети.

Проте таких навчальних закладів в Україні недостатньо і тому більшість дітей з інвалідністю вимушені навчатися в домашніх умовах на індивідуальному навчанні.

Окрім того, ситуація щодо доступності дітей з інвалідністю до закладів позашкільної освіти, а також до закладів культури також потребує уваги з боку органів влади.

Принцип доступу до освіти без дискримінації, розвитку інклюзивного середовища, забезпечення розумного пристосування задекларовано у прийнятому в 2017 році Законі України «Про освіту». Проте задекларований  принцип реалізовується вкрай повільно.