Права пацієнтів Вінницького хоспісу порушуються через його недостатнє фінансування

08/02/2018 11:15

Моніторингова група у складі працівника Департаменту з питань реалізації національного превентивного механізму Секретаріату Уповноваженого з прав людини та представників громадськості відвідала відділення «Хоспіс» та геріатричне відділення Міської клінічної лікарні №3 Вінницької міської ради.

Відділення «Хоспіс» було відкрито у 2016 році. Воно обладнане новими меблями: ліжками, приліжковими тумбочками, шафами для зберігання особистого одягу, технічними засобами для пересування та догляду.  Під час візиту у відділенні «Хоспіс», розрахованому на 30 ліжок, перебувало 35 пацієнтів.

Нагадаємо, складовими надання паліативної допомоги є медична, психологічна, соціальна і духовна допомога. Під час моніторингового візиту встановлено, що у Хоспісі приділяється увага лише медичній допомозі, яка, на жаль, надається здебільшого за рахунок родичів. Частину перев’язувальних матеріалів, підгузки та медикаменти, навіть морфін у таблетках для знеболення, пацієнти або їх родичі купують за власні кошти – попри те, що родичі щомісяця вносять на рахунок лікарні благодійні внески.

Водночас моніторинговою групою з’ясовано, що існує величезна проблема стосовно укомплектованості медичними працівниками, зокрема, молодшим медичним персоналом, та їх навчання основам паліативної допомоги. Вказане зумовлює виявлені під час моніторингу недоліки у їхній роботі та наявні проблеми: недостатня обробка пролежнів, непідстригання нігтів тощо.

Санітарні кімнати оснащені поручнями та іншими пристосуваннями для малорухомих пацієнтів. Однак для миття усіх важкохворих, яке санітарки проводять на ліжку, використовують не індивідуальні, а дві загальні миски.

Моніторів занепокоїло, що у пацієнтів відсутній доступ до питної води.

Для постійного спостереження за пацієнтами у Хоспісі встановлено відеоспостереження у палатах (згоду на яке у письмовій формі не надавали ні працівники, ні пацієнти), чим порушено право на приватність цих людей.  Біля кожного ліжка встановлена кнопка для виклику персоналу, однак жодна з них не працювала, тож пацієнти не мають змоги просити про допомогу за необхідності.

У відділенні немає психолога, який працював би з пацієнтами та їхніми родичами. У Хоспісі облаштована церква, але тільки православна Московського патріархату. Натомість пацієнти іншого віросповідання не мають можливості на приватне спілкування в окремому приміщенні з представником своєї релігійної конфесії.

У геріатричному відділенні, яке розраховане на 60 осіб, існують проблеми оформлення групи інвалідності, влаштування до стаціонарних установ, довготривалого перебування у лікарні осіб без певного місця проживання. 

За результатами візиту акти реагування Уповноваженого з прав людини будуть направлені до Міністерства охорони здоров’я України та до Вінницької міської ради.