Діти з особливими потребами, що навчаються у спеціальній школі-інтернаті, мають бути забезпечені постійним доглядом з боку лікаря

25/06/2015 15:03

До такого висновку дійшли члени моніторингової групи у складі Регіонального координатора Уповноваженого у Харківській області Юрія Чумака та громадських моніторів Андрія Черноусова, Світлани Щербань та Костянтина Ключарьова, які 18 червня 2015 року відвідали Харківську спеціальну школу №6 І-ІІІ ступенів Харківської обласної ради.

Монітори довідалися, що таку назву школа-інтернат отримала відповідно до рішення Харківської обласної ради від 28.12.2011 р., коли була перейменована зі «Спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей зі зниженим слухом». Отже, відтепер всі випускники спеціальної школи-інтернату одержують документи про освіту встановленого зразка, які жодним чином не відрізняються від атестатів з інших шкіл.

У зазначеній школі навчаються 154 дитини, функціонують 17 класів. Дошкільних груп немає, працює 1 підготовчий клас. Навчання триває 12 років, оскільки навчальна програма є дещо «розтягнутою» за потребами учнів. У наявності інтернату 24 навчальні кабінети, 7 із них – з новітньою апаратурою колективного та індивідуального призначення, мультимедійним обладнанням, інтерактивними дошками.

Для учнів також доступні заняття за програмою «Живий звук», яка призначена для ефективного розвитку мовлення та когнітивних навичок дітей, що мають сенсорні та інтелектуальні порушення, кімната з корекційно-розвивальним обладнанням.

Під час візиту монітори виявили, що нещодавно до освітньої програми було внесено ряд змін, доцільність яких є сумнівною. Так, було значною мірою зменшено кількість годин трудового навчання (з 4 годин на тиждень до однієї), яке є особливо необхідним для вихованців, які перебувають в умовах стаціонару постійно, і тільки тут можуть засвоїти навички самообслуговування та самостійного життя.

В рамках фізичного виховання вчителем фізкультури була розроблена власна програма навчальної роботи для дітей, яка наразі перебуває на розгляді у методистів Департаменту науки і освіти Харківської облдержадміністрації.

Монітори відзначили, що кожна дитина має індивідуальну програму реабілітації. Є тренажерна зала, спортивна та актова зали. На території навчального закладу розташований ігровий майданчик. Разом з тим, немає спортивного оснащення на вулиці для дітей старшого віку

Вихованці забезпечені 5-разовим харчуванням, на яке виділяються достатні кошти.

Учням встановлена інвалідність через захворювання органів слуху. Крім розладів слухової функції, вихованці мають й інші захворювання, тому один раз на рік діти оглядаються лікарями-фахівцями Харківської дитячої поліклініки №16.

За словами медсестри, медичне забезпечення школи є задовільним, ліків вистачає, в тому числі противірусних на осіннє-зимовий період. Разом з тим вже понад рік залишається проблемним питанням відсутність у закладі лікаря.

Наразі в школі чергує лише один нічний вихователь на приблизно 20 дітей, які постійно перебувають в інтернаті. Одного вихователя вочевидь недостатньо для забезпечення належного контролю за дітьми, які проживають у 3 спальних приміщеннях.

Вхід у будівлю не обладнаний пандусом. За інформацією директора школи-інтернату, наразі триває робота над кошторисно-проектною документацією пандусу, який планується обладнати найближчим часом. Крім того, тривають ремонтні роботи актової зали, окремих кабінетів та холів.

Підсумовуючи результати моніторингового візиту, учасники констатували, що для вихованців закладу організовано належний навчально-виховний та реабілітаційний процеси. Проте, з огляду на особливі потреби дітей спеціальної школи-інтернату, існує необхідність у забезпеченні для них постійного догляду з боку лікаря. Погодившись із думкою моніторів, адміністрація закладу пообіцяла вирішити це питання до початку нового навчального року.