Діти, отримуючи освітні та медичні послуги в київських спеціальних школах-інтернатах, залишаються в сімейному оточенні

13/05/2014 10:41

Про це свідчать моніторингові візити працівників Департаменту з питань реалізації національного превентивного механізму Секретаріату Уповноваженого разом із представниками громадськості до шести київських інтернатних навчальних закладів. Зокрема, до Київської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат №4 для дітей зі зниженим зором, що знаходиться у Пущі-Водиці. В інтернаті перебувають 199 дітей віком від 6 до 18 років, але лише незначна частини проживає цілодобово, інші – виховуються в сім’ї.

Загалом у школі створено задовільні умови для навчання та проживання дітей, які мають проблеми з зором. Навчальний процес організовано на високому рівні, він визначається спеціальними умовами для колекційної спрямованості навчання, виховання та відновлення здоров’я. За словами директора, діти повністю забезпечені спеціальними підручниками. Приємно вражають добре освітлені, просторі, чисті та затишні класні кімнати.

Вихованці мають можливість обирати вид занять під час дозвілля за власними вподобаннями: драматичний гурток, заняття музикою тощо. У вільний час діти можуть відвідувати бібліотеку, спортивний майданчик, дивитися телевізор.

У закладі приділяється значна увага медичним послугам: є кабінет ЛФК, сенсорна кімната, діти мають змогу протягом навчального року отримувати по 4 курси масажу та апаратного лікування захворювань очей, ретельно ведеться медична документація.

Спілкування та спостереження за дітьми свідчать про здоровий соціально-психологічний клімат у навчальному закладі. Діти відкриті, легко йдуть на контакт. У спальних кімнатах відсутні будь-які особисті речі дітей (іграшки, малюнки, наклейки, фотографії тощо), за винятком м’яких іграшок на декількох ліжках. Спальні дітей більше нагадують чисті, гарно застелені, але нежилі приміщення.

Водночас занепокоєння викликає наявність душової кімнати у підвальному приміщенні, що ускладнює вільний доступ до гігієнічних процедур мешканців школи-інтернату. Втім, за словами директора, діти можуть скористатися душовою кімнатою за бажанням та потребою у супроводі вихователя. До основних виявлених порушень можна віднести: неналежний доступ до питної води у спальних приміщеннях (1 чашка на всіх); розміщення деяких ліжок впритул одне до одного; відсутність окремих індивідуальних тумбочок та шаф в усіх дітей; відсутність перегородок у туалетах; відсутність меню в їдальні на момент проведення візиту та маркування дводенних добових проб; наявність в медичному кабінеті медикаментів, термін придатності яких закінчився.